مجازات گوگل( گوگل پنالتی) چیست؟

اگر بازدید وب سایت شما ناگهان کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه بندی مربوطه باشید ، احتمال اینکه مجازات گوگل (گوگل پنالتی)را دریافت کرده‌اید بسیار زیاداست. گوگل در سال 2014 گزارش داد که ماهانه بیش از 400000 اقدام دستی علیه وب سایت ها توسط تیم اسپم وب آنها انجام می شود  ، و این تنها کسری از تعداد کل است. وقتی Google به روزرسانی های الگوریتمی جدیدی را برای Penguin یا Panda انجام می دهد ، بسیاری از وب سایت های دیگر جریمه می شوند.

یک افت ناگهانی و غیر قابل توجیه در رتبه بندی می تواند برای خرده فروشان فاجعه بار باشد ، زیرا می تواند از یافتن و خرید محصولات شما توسط بازدید کنندگان جلوگیری کند ، اما شما می توانید از مجازات گوگل (گوگل پنالتی) درامان باشید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید علت چیست.

اقدامات دستی در مقابل مجازات های الگوریتم

گوگل معمولاً وب سایت ها را به یکی از دو روش مجازات می کند. تیم اسپم می تواند مشکلی را در وب سایت شما شناسایی کرده و اقدامی دستی انجام دهد ، یا ممکن است به دلیل بروزرسانی در الگوریتم جستجوی Google دچار افت خودکار در رتبه بندی شوید. در هر دو مورد باید علت اصلی کاهش را پیدا کنید

مجازات های دستی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به Google Webmaster Tools وارد شوید و بفهمید آیا از طرف گوگل اعلانی دارید یا خیر. اگر مجازات دستی برای شما صادر شده باشد ، “اخطار پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده” یا پیام مشابهی پیدا می شود که توضیح می دهد گوگل پیوندهای ورودی بی کیفیتی را نشان می دهد که به سایت شما اشاره می کنند. نمونه هایی از پیوندهای غیر طبیعی یا بی کیفیت ممکن است شامل پیوندهایی باشد که برای عبور از PageRank خریداری شده اند یا مانند بخشی از طرح پیوند هستند. صرف نظر از آنچه آنها یافته اند ، وظیفه شما این است که مشکل را برطرف کنید و وب سایت خود را برای بررسی مجدد برای نتایج جستجوی گوگل ارسال کنید.

اگر هیچ پیامی در Google Webmaster Tools پیدا نکردید ، مشکل نیاز به بررسی دقیق تغییرات اخیر گوگل و تأثیر آن بر سایت شما دارد.

تغییرات الگوریتمی

برای کشف نوع مجازاتی که با آن روبرو هستید ، باید دوره زمانی که رتبه بندی شما کاهش یافته است را پیگیری کنید و آن را با تاریخی که گوگل به روزرسانی جدیدی برای قابلیت جستجوی خود ارائه داده است مطابقت دهید.

دو مجازات اصلی الگوریتم گوگل وجود دارد که مربوط به Panda و Penguin است. Panda روی کیفیت محتوا تمرکز دارد. این وب سایت ها با محتوای تکراری یا بسیار کم را از داشتن رتبه بالا در نتایج جستجو باز می دارد. Penguin با بک لینک در ارتباط است و هدف آن شناسایی وب سایت هایی است که سعی دارند با استفاده از لینک های ورودی بی کیفیت ، رتبه بندی را دستکاری کنند تا سایت معتبرتر از آنچه که هست باشد. بیشتر به روزرسانی های Penguin و Panda نسبتاً جزئی هستند ، اما صرف نظر از اینکه این تغییر چقدر بزرگ است ، هر وب سایتی به دلیل ارائه تجربه کاربری بهتر ، از قوانینی که Google وضع می کند ، آسیب پذیر است.

جستجوی سریع در سایتهایی مانند Search Engine Land (3) و Search Engine Journal (4) اغلب اخبار به روزرسانی اخیر الگوریتم را نشان می دهد. Moz سابقه بروزرسانی های سازمان یافته بر اساس سال را شامل می شود ، از جمله مقالاتی که تغییرات را برجسته می کنند (5). همچنین باید مت کاتس ، رئیس Google Web Spam و Google Webmasters را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. اگر اخیراً تغییری در Google ایجاد شده است که وب سایتهایی مانند وب سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، احتمال زیادی وجود دارد که کسی در بیزنسSEO در مورد آن مطلب بنویسد.

مشکلات پنگوئن

علت اصلی بیشتر مجازات ها بک لینک است که به آن پیوندهای ورودی نیز گفته می شود. این فاکتورها عامل مهمی در رتبه بندی باقی می مانند و از آنجا که سئو به طور فزاینده ای رقابتی شده است ، برخی از بازاریابان سعی می کنند از طریق روش های غیر طبیعی که مجازات می شوند پیوندهایی را بدست آورند.

نمونه هایی از وب سایت های بی کیفیت برای جلوگیری از مجازات گوگل:

Google این سایتها را مجازات یا ممنوع کرده است – اگر پیوندهای ورودی از وب سایت هایی دارید که Google به دلیل نقض دستورالعمل ها علیه آنها اقدام می کند ، باید آنها را خلاص کنید.

وب سایت هایی که محتوای تکراری دارند – اگر یک وب سایت دارای بخش هایی از محتوا در یک دامنه یا در دامنه هایی باشد که دارای محتوای تکراری یا بسیار مشابه هستند ، Google احتمالاً کیفیت پایین وب سایت را تعیین می کند.

وب سایت هایی که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند – بسیاری از وب سایت ها به ناچار پیوندهایی را از منابعی دریافت می کنند که ارتباط کمی یا هیچ ارتباطی با تمرکز شما ندارند. اگر پیوند کاملا تصادفی به نظر برسد ، بدون هیچ زمینه ای ، ممکن است برای Google نامطلوب به نظر برسد.

نظرات در مورد هرزنامه و پیوندهای انجمن – مطمئناً این پیوندها وب سایت شما را جریمه می کند. افرادی که پیوندها را در بخش نظرات وبلاگ و پروفایل های انجمن رها می کنند ، نه تنها آزار دهنده هستند. آنها به طور فعال دستورالعمل های Google را نقض می کنند و احتمالاً هزینه آن را پرداخت می کنند.

“پیوندهای ورودی از فهرست و سایتهای نشانه گذاری اجتماعی بی کیفیت هستند.”

وب سایت هایی با محتوای بسیار کم – در سال های گذشته ، بک لینک از دایرکتوری های آنلاین بسیار عالی بود زیرا به دست آوردن آنها نسبتاً آسان بود و به SEO شما کمک می کردند. دیگر نه. پیوندهای ورودی از فهرست و سایت های نشانه گذاری اجتماعی بی کیفیت هستند و در صورت داشتن آنها ، باید از برچسب nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید به کیفیت سایت شما آسیب نمی رساند.

پیوندهای وب سایت جهانی – اگر پیوندهایی از نوارهای کناری ، پاورقی ها و ابزارک ها دارید ، مشکوک به نظر می رسد. شما باید از این موارد اجتناب کنید.

پیوندهای تبلیغاتی – هر پیوندی که از محتوای حمایت شده تهیه شود نباید از PageRank عبور کند. اگر تبلیغاتی دارید که به محتوای شما پیوند دارند ، حتماً از برچسب nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید رتبه بندی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

تاکتیکهایی که برای فریب موتورهای جستجو طراحی شده اند – از وب سایتهایی که لینک یا متن را در اسکریپتهای آن پنهان می کنند یا از هدایت مجدد ، صفحات ورودی و محتوای تولید شده خودکار استفاده می کنند ، باید خودداری کنید.

مجازات های گوگل می توانند هزینه بر باشند. بهترین راه برای خوب نگه داشتن رتبه وب سایت خود دانستن و پیروی از دستورالعمل های مدیر وب سایت Google است (6). تمرکز خود را بر این بگذارید که محتوای شما و مشخصات بک لینک شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنان از یک رابطه سالم با کاربران و موتورهای جستجو لذت خواهید برد.

منبع


انتشار دهید

آخرین مطالب

اهمیت MUM مام برای گوگل

اهمیت MUM برای گوگل اهممیت MUM برای گوگل | اهمیت مدل یکپارچه چندوجهی (مام) برای گوگل در اینجا اخبار و به‌روزرسانی‌های روزانه صنعت سئو در

گوگل پنالتی

مجازات گوگل( گوگل پنالتی) چیست؟

اگر بازدید وب سایت شما ناگهان کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه بندی مربوطه باشید ، احتمال اینکه مجازات گوگل (گوگل پنالتی)را دریافت کرده‌اید بسیار

فریم‌ورک

فریم ‌ورک (framework) چیست؟

به طور کلی ، فریم ورک (Framework) یک ساختار واقعی یا مفهومی است که در نظر گرفته شده است تا به عنوان پشتیبان یا راهنمای

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری چیست؟

ممکن است متوجه شده باشید که مارک های جدید در ایران در حال ظهور و افزایش هستند و شناخت بیشتر از هر برند جدید مساوی

وب سایت داینامیک

وب سایت داینامیک چیست؟

یک وب سایت یا یک صفحه وب منفرد می تواند ایستا یا داینامیک باشد. یک وب سایت ثابت یا یک صفحه وب ثابت شامل اطلاعاتی

طراحی وب ریسپانسیو چیست؟

با طراحی وبسایت ریسپانسیو، وب سایت شما (و صفحات آن) می تواند بهترین تجربه را به کاربران ارائه دهد و خود را با دسک تاپ

لوکال هاست

لوکال هاست چیست؟

هنگامی که یک IP آدرس را در سیستم خود فراخوانی میکند ، این یعنی سعی می کنید با یک رایانه دیگر در اینترنت تماس بگیرید

سی آر ام

CRM چیست

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. همانطور که از نام آن پیداست ، نرم افزار CRM سیستمی برای مدیریت روابط با مشتریان است. برای